صفحه اصلی > محصولات

جو پرک

جوی پرک (انگلیسی: Rolled oats) به شکل سنتی به انواع غلات و حبوبات جو دو سر که بدون غلاف باشد جوی پَرک می‌گویند، ابتدا بخارپز شده و سپس به تکه‌های صاف در زیر غلطک‌های سنگین و مخصوص این کار تبدیل می‌شود، جو دو سر، مانند غلات دیگر، یک پوسته بیرونی غیرقابل خوردن دارد که باید برداشته شود، غلات و حبوبات مشتق بر جو دو سر، یک، دانه و محصول مغذی است و می‌تواند به عنوان یکی از خانوادهٔ غلات در صبحانه میل شود، اشکال مختلفی از بلغور جو دو سر، و جو دو سر سوزنی وجود دارد که می‌توان آنها را به صورت پخته در سوپ هم استفاده کرد، از آنجا که لایه سبوس، هر چند مغذی است اما دانهٔ آن در هنگام جویدن سخت و شامل یک آنزیم است که می‌تواند باعث فساد این محصول و غلات مشابه شود، جو دو سر اولیه معمولاً بیشتر به شکل بخارپز و سپس خشک شده، برای یک مدت طولانی و جهت پخت‌وپز استفاده می‌شود. جو دو سر دارای طیف وسیعی از منابع عالی تیامین می‌باشد، آهن و فیبر نیز از ترکیبات اصلی و کامل محصول است، همچنین جو دو سر در مجموع تنها منبع ترکیبات آنتی اکسیدانی شناخته شده است، اعتقاد بر این است که دارای خواصی در جهت کمک به محافظت از سیستم گردش خون در برابر تصلب شرایین می‌باشد. ِ

 

 
مواد مغذی در هر ۱۰۰ گرم (۳٫۵ اونس)
انرژی ۳۷۹ کیلوکالری (۱٬۵۹۰ کیلوژول)
کربوهیدرات‌ها ۶۷٫۷۰ g
قندها ۰٫۹۹ g
فیبر ۱۰٫۱ g
چربی ۶٫۵۲ g
پروتئین ۱۳٫۱۵ g
ویتامین آی معادل ۰ میکروگرم (۰٪)
تیامین (ویتامین ب۱) ۰٫۴۶۰ میلی‌گرم (۳۵٪)
ریبوفلاوین (ویتامین ب۲) ۰٫۱۵۵ میلی‌گرم (۱۰٪)
نیاسین (ویتامین ب۳) ۱٫۱۲۵ میلی‌گرم (۸٪)
پانتوتنیک اسید (ویتامین ب۵) ۱٫۱۲۰ میلی‌گرم (۲۲٪)
ویتامین ب۶ ۰٫۱۰۰ میلی‌گرم (۸٪)
اسید فولیک (ویتامین ب۹) ۳۲ میکروگرم (۸٪)
ویتامین ب۱۲ ۰٫۰۰ میکروگرم (۰٪)
ویتامین C ۰ میلی‌گرم (۰٪)
ویتامین D ۰ میکروگرم (۰٪)
ویتامین E ۰٫۴۲ میلی‌گرم (۳٪)
ویتامین K ۲٫۰ میکروگرم (۲٪)
کلسیم ۵۲ میلی‌گرم (۵٪)
آهن ۴٫۲۵ میلی‌گرم (۳۴٪)
منیزیم ۱۳۸ میلی‌گرم (۳۷٪)
منگنز ۳٫۶۳۰ میلی‌گرم (۱۸۲٪)
فسفر ۴۱۰ میلی‌گرم (۵۹٪)
پتاسیم ۳۶۲ میلی‌گرم (۸٪)
سدیم ۶ میلی‌گرم (۰٪)
روی ۳٫۶۴ میلی‌گرم (۳۶٪)
β-glucan (soluble fibre)  ۴ g
= 08120&format = Full Link to USDA Database entry
درصدها نسبی‌اند
منبع: پایگاه اطلاعاتی مواد غذایی آمریکا

 جوی پرک:

جوی پرک یک ماده عالی است و بسیار سریع می‌پزد. زمان پخت آن تقریبا ۵ دقیقه است. جوی پرک یکی از مواد عالی و سرشار از فیبر محسوب می‌شود. این ماده خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، افزایش فشار خون و دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد و پروتئین مورد نیاز برای ساخت عضله را تامین می‌کند. تنها باید مراقب قندی که در جوی پرک طعم‌دار وجود دارد باشید. سعی کنید از جوی پرک ساده استفاده کنید و در صورت نیاز آن را میوه‌های مختلف شیرین نمایید.

 ارزش تغذیه‌ای: یک پیمانه جوی پرک پخته شده با آب، ۱۶۶ کالری، ۴ گرم فیبر، ۶ گرم پروتئین، ۴ گرم چربی، ۳۲ گرم کربوهیدرات، ۶۸ درصد منگنز و ۱۸ درصد سلنیوم دارد.

جوی پرک خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، افزایش فشار خون را کاهش می‌دهد

 افرادی که از غلات سبوس دار به صورت روزانه استفاده می‌کنند، کمتر از سایر افراد چاق شده‌اند. البته به یاد داشته باشید که تنها به خاطر سبوس دار بودن نباید بیش از حد از آن استفاده کنید. کربوهیدرات‌هایی وجود دارد که می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

 



محصولات مشابه